Trešdien, 18. septembrī, pasākumu centrā „Kino Splendid Palace” finanšu ministrs Andris Vilks prezentēja eiro informatīvo klipu „Tautumeita atgriežas Eiropā”, kas ir aizsākums iedzīvotāju informatīvajai kampaņai par eiro ieviešanu Latvijā.
„No nākamā gada 1. janvāra mēs uz Latvijas eiro monētām redzēsim tautumeitas Mildas profilu no sudraba pieclatnieka, kas apgrozībā nonāca 1921. gadā. Tā būs gaidīta atkalredzēšanās. Arī šīs vietas izvēle, kur notiek pirmizrāde, nav nejauša. Tas ir mūsu pirmais kinoteātris, kas ir vien divus gadus jaunāks par sudraba pieclatnieku,” norāda finanšu ministrs Andris Vilks.
Saistībā ar eiro ieviešanu ir notikuši jau vairāk kā 120 semināri un diskusijas ar aptuveni 7500 interesentiem. Ar eiro informatīvā klipa palīdzību sabiedrība tiek iepazīstināta ar jaunās naudas izskatu un izcelsmi, kā arī tiek sniegta informācija, kur iedzīvotāji var noskaidrot visus jautājumus par eiro. Klips arī akcentē iedzīvotājiem tik būtisko identitātes jautājumu, jo tajā ietvertie simboli ir ozols, viensēta, Daugavas loki, kas paliks Latvijā arī pēc eiro ieviešanas.
„Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgi, ar kādu vēstījumu Latvija pieteiks sevi eirozonā. Teju katra saruna par eiro ieviešanas praktiskajiem jautājumiem it visur Latvijā sākas ar iedzīvotāju jautājumu – kāda tad izskatīsies tā Latvijas eiro nauda. Tāpēc arī aktīvu iedzīvotāju informēšanu par eiro praktiskajiem jautājumiem mēs sākam ar atbildi uz šo jautājumu,” tā finanšu ministrs Andris Vilks.
Uz eiro attēlotais tautumeitas profils pasaulei stāstīs par mūsu nācijas vērtībām. Šis tēls Latvijas iedzīvotājiem pazīstams jau daudzus gadu simtus un simbolizē darba tikumu. Tā ir īpašība, ar kuru raksturo mūsu tautiešus citās valstīs. Tā ir īpašība, kuru allaž atzīmē mūsu valsts viesi, un no kuras atkarīgs tas, vai kļūsim par piemēru Lietuvai un citām valstīm, kas eirozonai vēl pievienosies. No šīs īpašības atkarīgs arī tas, cik lieli būs guvumi pēc mūsu valsts iestāšanās eirozonā. Jo eiro ir instruments, kuru jālieto prasmīgi.
Sākot no ceturtdienas, 19. septembra, informatīvais klips būs vērojams Latvijas televīziju kanālos.